Pe 24 martie 2020, în cadrul ședinței Consiliului facultății FMTI,
doctorii, conferențiarii universitari Vadim Repeșco și Vitalie Puțuntică și-au
împărtășit experiența de creare a resurselor digitale educaționale pentru
matematica universitară. Aceste resurse sunt oferite studenților facultății
prin intermediul platformelor de management al instruirii Moodle și Classroom.
Produsele video pot fi găsite și pe rețeaua youtube.com.
Raportorii au atras atenția la avantajele utilizării streaming-ului live
YouTube pentru livrarea prelegerilor:
· Calitatea imaginii video este excelentă;
· Cerințele pentru viteza internet sunt fixe (nu
contează nr. de conexiuni);
· Numărul participanților la ore este nelimitat;
· Arhivă a lecțiilor online ce poate fi partajată
(classroom, moodle etc)
· Nu este nevoie de înregistrare;
· Studenții nu trebuie să instaleze soft-uri
adiționale;
· Cursanții pot fi prezenți la oră de pe o varietate
de dispozitive: Smart TV, TV Box.
Dr,
Repeșco a prezentat câteva simulări de comportament a reprezentărilor grafice
corespunzătoare diferitor obiecte și relații matematice: funcții, sisteme de
ecuații, vectori, egalități, probabilități etc., elaborate cu Wolfram
Mathematica sau adaptate cu același soft (https://demonstrations.wolfram.com).
Dr
Puțuntică a povestit despre modalitățile de organizare la distanță a
activităților colaborative, recomandând tabla interactivă iDroo drept cel mai
simplu instrument de cooperare la matematică cu studenții.
S-a constatat un impact
pozitiv semnificativ al utilizării acestor resurse în procesul de
predare-învățare, fapt confirmat de rezultatele academice, dar și de
chestionarea anonima ale studenților.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.