Cu această ocazie la
facultatea Fizică, Matematică și Tehnologii Informaționale (FMTI) a UST au fost
organizate un șir de evenimente pentru elevi, studenți, profesori și părinți:
ü Concursul Absolvenților de Liceu;
ü Demonstrație de roboți;
ü Seminarul metodologic “Abordarea STEM în predarea
științelor exacte; ediția a III-a;
ü Concursul “RallyBot”, ediția a II-a.
Oaspeții au luat cunoștință
de: istoria, evoluția și realizările facultății FMTI; proiectele internaționale
în care sunt implicați studenții și masteranzii facultății FMTI; avantajele
studierii științelor exacte la facultate; mobilitățile academice internaționale
ale studenților facultății; oportunitățile lor de angajare; activitatea
Laboratorului de programare și robotică Cyber
și a Laboratorului de cercetare Elaborarea
resurselor educaționale digitale; activitățile de divertisment pentru
studenții facultății FMTI; etc.
La Concursul Absolvenților de Liceu au
participat 38 de elevi, iar la Concursul “RallyBot” – 35 de elevi. Câștigătorii
desemnați au fost premiați.
În cadrul seminarul metodologic
“Abordarea STEM în predarea științelor exacte”, ediția a III-a au fost abordate
un șir de subiecte legate de intredisciplinaritatea și transdisciplinaritatea
Științelor, Tehnologiilor, Ingineriei și Matematicii:
ü
Numere și ecuații celebre;
ü
STEM și digital – sinergie constructivistă;
ü
Abordarea STEM – versus competițiile matematice;
ü
Elemente de grafică 3D în gimnaziu;
ü aScOrare – instrument util pentru crearea
orarelor, paginilor web și a registrelor electronice;
ü
Aspectul investigațional al educației STEM;
ü
Vizualizarea și simularea modelelor matematice;
ü
Modernizarea curriculei la matematică pentru
învățământul general;
ü
Jocuri, invarianți și probleme din teoria
grafurilor.
În cadrul demonstrației de roboți au
fost prezentați câteva tipuri de roboți programați să realizeze diferite
sarcini:
ü Rezolvarea cubului Rubik;
ü Mișcarea după traiectorii;
ü Mersul pe două roți cu menținerea echilibrului;
ü Transportare a unui pachet la destinație;
ü Reproducerea mișcării șarpelui;
ü Evitarea obstacolelor etc.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Rețineți: Numai membrii acestui blog pot posta comentarii.